یک گفتگوی ویژه- مورینیو(1): تاقبل از این،2بار پیشنهاد رئال را رد کرده بودم

ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی باشگاه رئال مادرید در گفتگو با شبکه آر.تی.پی پرتغال، که شب گذشته پخش شد، صحبت های جنجالی فراوانی را برزبان آورد و گردو خاک زیادی به راه انداخت.

اودر بخشی از صحبت هایش به این نکته اشاره کرد که درانتخاب بیسنته دل بوسکه به عنوان سرمربی برترسال گذشته در فیفا تقلب شده و دراین باره گفت:« من از حضور درمراسم اهدای جوایز بهترین ها در زوریخ اصال احساس پشیمانی نمی کنم. یک، دو یا سه نفر به من زنگ زدند و گفتند که به من رای داده اند ولی در نتیجه نهایی، اسم افراد دیگری در آرای آنها ثبت شده بود. همین چیزها باعث شد که تصمیم بگیرم تا در سالن فیفا شرکت نکنم.»

هرچند که مسئولان فیفا بلافاصله بعد از صحبت های مورینیو با شبکه آر.تی.پی تماس گرفتند و صحبت های آقای خاص را تکذیب کرده و گفتند:« ما تائید می کنیم که لیست آرای منتشره از سوی فیفا، درست است.»

در همین گفتگو از مورینیو پرسیده شد که آیا مدرکی را برای ترک رئال در تابستان پیش رو امضا کرده یا خیر و او پاسخ داد:« این صحت ندارد. من هیچ توافقی با سران رئال برای جدایی از این تیم نداشته ام. هیچ چیزی امضا نشده و این صحت ندارد.»

امروز می توانید متن کامل صحبت های مورینیو را به گزارش آ.اس مطالعه کنید؛ این شما و این بخش اول صحبت های مورینیو

 

*چطور توانستید تیمی را جمع و جور کنید که رسما و عملا دچارتفرقه و چند دستگی در رختکنش شده بود ودر طول 5 روز بارسلونا راشکست داده و منچستریونایتد را حذف کنید؟

-فوتبال کمی این طوری است. ما هیچ وقت نمی دانیم که چه چیزی انتظارمان را می کشد.من خودم بر این باورهستم که کاری که برای تیم انجام دادم، یک برنامه ریزی وسازماندهی مشخص برای رویارویی با این نوع بازی ها بود و از سوی دیگر تجربه من مبدل به آرامش شد. این همان چیزی بود که به آن نیاز داشتیم. رئال تیم ویژه ای است. چه اتفاق های خوب و چه اتفاق های بد در آن بیش از حد بزرگ دیده می شود. شرایط آسان نبود و کمی از هر سو مسائلی وجود داشت. ما در کمپ تمرینی به خوبی کار می کردیم و توانستم این آرامش و اطمینان را به بازیکنانم منتقل کنم. ما می بایست با انگیزه و اعتماد به نفس بازی می کردیم و البته می بایست این را هم مد نظر می داشتیم که  کار ما مممکن است در تورنمنت های پیش رو به پایان برسد

 

*راز موفقیت شما در مهار بارسلونا چه بود؟

 -اینتر با تمام سلاح هایی که در اختیار داشت مقابل بارسلونا بازی کرد. رئال تیمی با ویژگی های متفاوت با اینتر بود و به همین خاطر به شیوه متفاوتی مقابل بارسا قرار گرفتیم. اساسی و مهم این است که به خوبی تیم هایی که قرار است با آنها روبرو شویم را مطالعه کنیم و ویژگی ها و قابلیت های مثبت آنها رامهار کنیم.

 

*پرتغالی بودن، برای شما یک فاکتور مثبت در کارنامه مربیگری تان است؟

پرتغالی بودن، هیچ ارتباطی با موفقیت هایی که کسب کرده ام ندارم. اینجا در اسپانیا، پرتغالی بودن، سخت تر است ولی من هرجایی که بوده ام حس نکرده ام که به خاطر پرتغالی بودنم کارها آسان تر یا سخت تر شده. من به تلاش باور دارم و معتقدم که باید بتوانی کیفیت را درکارت پیاده کنی.

 

*در یک برنامه، کسی بود که به خاطر اینکه گفته شد که به پرتغالی ها آسیب می رسانند، در اواسط برنامه، صحنه را ترک کرد

درسال 2004 زمانی که پرتغال را ترک کردم، لحظه مهمی برای من بود. درهر باشگاه زندگی های متفاوتی را تجربه کردم و باید از این بابت تشکر کنم. در رئال مادرید با شرایط کاملا متفاوتی مواجه شدم. من دراینجا مبدل به مربی بهتری شدم و انسان متفاوتی گشتم و حالا بیشتر از قبل برای همه چیز، خوبی ها و بدی های فوتبال آمادگی دارم. من در زمان مناسب و ایده آلی در کارنامه مربیگری ام به رئال آمدم.پیش از این دو بار از من خواسته شده بود تا به رئال بیایم ولی به خاطر انگیزه ها و دلایل حرفه ای این پیشنهادات را قبول نکرده بودم. هیچ چیزی دراینجا تو را متعجب نمی کند، چون رئال باشگاه متفاوتی است.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 30 اسفند 1391 ا 10:2 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.